راهنمای آموزشی

 

شرح

هر دستگاه ضبط داهوا (XVR و NVR) نیازمند یکسری تنظیمات اولیه می باشد که با روشن کردن دستگاه این تنظیمات توسط منوی ویزارد (Wizard) نمایش داده می شود. این تنظیمات شامل تعیین زبان، تنظیم تاریخ، تنظیم رمز عبور، تنظیمات شبکه، تنظیمات اولیه انتقال تصویر، تنظیمات دوربین و نحوه ضبط و یکسری موارد دیگر می باشد که در این مقاله نحوه راه اندازی و تنظیم منوی Wizard شرح داده شده است.

 

منوی ویزارد یا Wizard چیست

تمامی دستگاه هایی که دارای یک سیستم عامل ساده مانند دستگاه های ضبط دی وی ار و یا مودم های ADSL، یا سیستم عامل های پیشرفته مانند سیستم عامل های تلفن همراه و یا ویندوزهای رایانه ای، همگی در ابتدای راه اندازی یک منوی تنظیمات به نام Wizard نمایش می دهند که در این Menuهای پشت سرهم، می توانید یکسری تنظیمات اولیه مانند تعیین نام کاربر، تنظیم زمان و تاریخ، تنظیمات مربوط به ارتباط با شبکه را انجام دهید.


 

دستور العمل مرحله به مرحله

1. زمانی که شما برای اولین بار دستگاه ضبط را روشن می کنید با تنظیمات منطقه روبرو می شوید. در قسمت Location منطقه مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس بروی دکمه Next کلیک نمایید.

لوکیشن و زبان

2. در این بخش تنظیم زمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تنظیم زمان

3. در اینجا باید رمز عبور مورد نظر خودتان را در اینجا برای حساب کاربری admin وارد نمایید. در قسمت Prompt Question می توانید با وارد کردن یک کلمه خاص در صورت فراموش کردن رمز عبور براحتی این مشکل را برطرف نمایید.

تعیین رمز عبور و ریکاوری رمز

4. در مرحله بعد از تنظیمات رمز عبور می توانید یک الگو در صورت نیاز (اختیاری) برای فراموشی رمز عبور تعیین نمایید.

تعیین الگو

5. در مرحله سوم از بخش Password می توانید یک ادرس ایمیل تنظیم نمایید تا در صورت فراموشی رمز عبور، در قسمت بازیابی رمز عبور و وارد کردن همان ادرس ایمیل از قبل تنظیم شده، رمز عبور جدیدی را برای دستگاه دریافت نمایید. برای بالا بردن ضریب امنیت در بخش بازیابی رمز عبور می توانید بخش سوالهای امنیتی را فعال نمایید.

بازیابی رمزعبور با ایمیل

6. در این مرحله می توانید بروزرسانی دستگاه را فعال/غیر فعال نمایید.

خاموش/روشن بروزرسانی دستگاه

7. با رد کردن مراحل تنظیم رمز عبور و عملیات بازیابی وارد مرحله تنظیمات مشخصات اصلی دستگاه نظیر نام دستگاه، زبان دستگاه، استاندارد تصویر و … می شویم.

تنظیمات جنرال دستگاه

8. در بخش تنظیم ساعت و تاریخ می توانید زمان دستگاه را تنظیم نمایید. در بخش DST می توانید Daylight Saving را فعال نمایید تا در مناطقی که ساعت در نیمه اول و دوم سال متفاوت است مشکلی در این رابطه نباشد.

تنظیمات دقیقتر تاریخ و ساعت

9. در تنظیمات بخش شبکه به صورت پیش فرض IP دستگاه ضبط به صورت یک عدد ثابت 192.168.1.108 تنظیم شده است که در صورت اطلاع از Gateway شبکه می توانید با عدم تطابق با این ادرس IP مجدداً تنظیمات جدید را اعمال نمایید. با عدم اطلاع از تنظیمات شبکه خود می توانید با فعال کردن DHCP این تنظیمات را به حالت اتوماتیک درآورید.

ip و تنظیم شبکه

10. در صورت اتصال صحیح دستگاه ضبط به مودم شبکه در قسمت Status وضعیت Online/Offline نمایش داده می شود که با فعال کردن گزینه Enable می توانید با اسکن سریال دستگاه که به صورت QR Code در تصویر نمایش داده شده است و با استفاده از برنامه های انتقال تصویر gDMSS/iDMSS و Smart PSS ارتباط P2P را فعال نمایید.

در اینجا می توانید تنظیمات لازم برای انتقال تصویر P2P را بخوانید.

 

فعال کردن p2p

11. در این قسمت که مربوط به تنظیمات تصویر دوربین می باشد می توانید هر دوربین را به صورت جداگانه تنظیم نمایید. این تنظیمات شامل نوع استریم دوربین، فشرده سازی، رزولوشن، فریم تصویر می باشد.

استریم، مگاپیکسل، بیت ریت، نرخ فریم تصویر

12. در بخش Snapshot که مربوط به عکسبرداری از ویدیو می باشد می توانید کیفیت تصویر Snapshot را تعیین نمایید.

عکسبرداری یا snapshot

13. در صورت پر شدن هارد دیسک دستگاه ضبط می توانید در این قسمت تعیین نمایید که دستگاه به چه صورت عمل نماید.

تعیین نحوه ضبط هارد دیسک

14. در قسمت Record زمانبندی ضبط به صورت تعیین خط سبز رنگ در حالت 24 ساعته در 7 روز هفته، خط زرد برای تشخیص حرکت در تصویر (Motion Detect)، خط قرمز در صورت فعال شدن هشدار (Alarm)، خط نارنجی ترکیب Motion Detect + Alarm، خط آبی در صورت فعال شدن قابلیت های هوشمند (Intelligent)، خط بنفش در صورت فعال شدن بخش POS قابل تنظیم می باشد.

زمان بندی ضبط

15. در بخش آخر، منوی Snapshot همانند تنظیمات خطوط رنگی صفحه Record می باشد که در صورت بروز هر گونه وضعیت در تصویر عملیات عکس برداری از آن لحظه انجام می شود.

زمان بندی عکسبرداری

16. پس از اتمام تنظیمات بالا پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن تنظیمات نشان داده می شود.

پایان تنظیمات

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *