دوربین مداربسته خاص با قابلیت نصب لنزهای متنوع

 

دوربین مداربسته های Box که در بازار تحت نام صنعتی عنوان می شوند، دارای بدنه ای مکعب مستطیل شکل بوده و به دلیل دارا بودن توانایی نصب لنزهای مختلف از قبیل Fix، Varifocal، Motorize ،AutoIris و همچنین قابلیت تنظیم با انواع پایه ها و کاورهای خاص، می تواند در تمامی فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی نصب و راه اندازی شود. این نوع دوربین مداربسته همانند مابقی دوربین های مداربسته از تکنولوژی سنسورهای CCD، CMOS بهره می برد. البته دوربین مداربسته هایی که سنسور بکار رفته در آنها از نوع CCD می باشد دارای وضوح و شفافیت بالاتری می باشند. انواع مختلف این دوربین مداربسته دارای قابلیت هایی خاص و ویژه از قبیل تنظیمات خودکار و دستی میزان نور و رنگ نیز می باشند.

 

کاربرد دوربین های مداربسته صنعتی

با توجه به قابلیت نصب لنز Varifocal برای دوربین های مداربسته صنعتی، کیفیت تصویر نسبت به لنز ثابت بسیار مناسب تر است و این ویژگی عموماً در کاربردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین کاربرد این دوربین ها برای مکان هایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته با کیفیت بالا باشد.

 

دید در شب دوربین مداربسته های صنعتی

دوربین مداربسته های صنعتی به طور معمول فاقد قابلیت دید در شب IR هستند. اما این دوربین مدار بسته با استفاده از سنسورهای قدرتمند و توانایی دریافت نور در لوکس نوری بسیار پایین، می تواند تصویر خیلی مناسبی از محیط کم نور ارائه دهد که با این قابلیت تصویر برداری در نور کم، عدم پشتیبانی این دوربین از دید در شب دلیلی برای استفاده نکردن از این نوع دوربین مداربسته در محیط های کم نور، باقی نمی گذارد.

 

لنز دوربین مداربسته های صنعتی

دوربین مداربسته های باکس قابلیت مجهز شدن به لنزهای 2.7 تا 130 میلیمتر را دارا هستند و این بزرگترین مزیت این دوربین ها است. به ویژه زمانی که شما به لنزی خاص و ویژه با توجه به محیط نیاز دارید، استفاده از لنزهای واید و تله در دوربین های مداربسته باکس به شدت توصیه می گردد.

 

نمونه دوربین مدار بسته صنعتی با لنز متغیر وریفوکال

نمونه دوربین مدار بسته با لنز نصب شده

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *