راهنمای آموزشی

 

شرح

در دستگاه ضبط XVR, NVR داهوا قابلیتی برای ارسال ایمیل وجود دارد که می توانید با فعال کردن آن در صورت بروز هر گونه رویداد (Event) مانند فعال شدن آلارم یا فعال شدن Motion Detect یا هر قابلیت IVS که به هر نحوی اعلام هر گونه خطر در تصویر می باشد، یک ایمیل هشدار به کاربر در همان لحظه ارسال شود تا کاربر از اتفاقات و اعلامات ارسالی توسط NVR یا XVR مطلع گردد. پیشنهاد می شود یک ایمیل مجزا صرفاً برای دریافت ایمیل از اخطارات ارسال شده توسط دستگاه ضبط ایجاد کنید تا مشکل از دست رفتن یا نادیده گرفتن شدن این اخطارها در میان انبوهی از ایمیل ها ایجاد نشود.


 

پیش نیازها

  • یک حساب ایمیل دارای قابلیت فرستنده نظیر Gmail, Email
  • یک حساب ایمیل گیرنده
  • تنظیم رویداد برای ایجاد هشدار ایمیل
  • NVR یا XVR متصل به اینترنت
  • برای ثبت حساب DDNS دستگاه ضبط باید به اینترنت متصل باشد

 

دستورالعمل ویدیویی

 

دستوالعمل مرحله به مرحله

1. وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید سپس گزینه Network را کلیک نمایید و از منوی سمت چپ نمایش داده شده بروی Email کلیک نمایید.

کلیک منوی شبکه دستگاه

بازکردن منوی ایمیل

2. گزینه Enable را فعال نمایید. در قسمت SMTP Server باید SMTP و در قسمت Port باید پورت سرویس مورد استفاده خود را که بسته به نوع ایمیل متفاوت است را وارد نمایید. در این آموزش ما از تنظیمات جیمیل استفاده می کنیم. پس در قسمت SMTP Server عبارت stmp.gmail.com و در قسمت Port مقدار 465 را وارد میکنیم. برای دسترسی سریع به تمامی Smtp و Port سرویس های ارسال و دریافت ایمیل معتبر می توانید از سایت arclab به عنوان مرجع استفاده نمایید.

تنظیم smtp و پورت ایمیل

3. در قسمت User Name آدرس ایمیلی را که می بایست ایمیل های آلارم از آن ارسال شود را وارد نمایید و سپس در قسمت Password رمز عبور ایمیل خود را برای اتصال دستگاه به ایمیل وارد نمایید (پیشنهاد می شود بدلیل استفاده از رمز عبور ایمیل برای تنظیم این گونه قابلیت‌ها در دستگاه‌ها از ایمیل شخصی خود استفاده نکنید). در صورت فعال کردن گزینه Anonymouse می توانید تنظیم نمایید ایمیل با عنوان ناشناس ارسال شود.

وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

4. در قسمت Reciever آدرسی که می خواهید به آن ایمیل ارسال شود را وارد نمایید و در قسمت Sender می توانید ایمیل فرستنده را مشخص نمایید. توجه نمایید ایمیل وارد شده در این دو قسمت نباید یکسان باشد. در قسمت Subject موضوع ایمیل های ارسالی را وارد نمایید (مانند HCVR ALERT). با فعال کردن گزینه Attachment می توانید فایلهایی را مانند عکس های گرفته شده (Snapshots) از ویدیو در صورت فعال شدن Motion Detect، به ایمیل ارسالی ضمیمه نمایید.

فرستنده گیرنده موضوع

5. در قسمت Encrypt type مطابق با عدد پورت دو مقدار SSL/TSL را می توانید انتخاب کنید (برای پورت 465 مقدار SSL و برای پورت 587 مقدار TSL). تا اینجا تنظیمات ارسال ایمیل دستگاه ضبط انجام شده است و برای اطمینان از صحیح بودن تنظیمات می توانید بروی دکمه Test کلیک نمایید تا ایمیلی به عنوان تست برای شما ارسال شود (در صورت عدم ارسال ایمیل از برقراری ارتباط دستگاه به مودم یا شبکه مطمئن شوید و سپس تنظیمات را از ابتدا مرور نمایید).

تنظیم encrypt و تست ارسال

نکته: در صورت صحیح بودن موارد فوق و عدم ارسال ایمیل به آدرس ایمیل تنظیم شده می بایست در تنظیمات جیمیل گزینه هایی را فعال نمایید تا اجازه دسترسی به دستگاه ضبط را بدهید، که نحوه چگونگی آن در زیر نمایش داده شده است.

منوی تنظیمات ایمیل

فعال کردن pop و imap

ورود به حساب گوگل

در بخش امنیت و اجازه دسترسی به دستگاه

گزینه Event Interval زمان تاخیر در ارسال ایمیل پس از وقوع رویداد می باشد که پس از وقوع هرگونه Event مطابق با مقدار ثانیه تنظیم شده (مثال 120 ثانیه)، ایمیل آلارم را برای کاربر ارسال نماید. با فعال کردن Health Enable و تنظیم مقدار آن بر اساس واحد دقیقه می توانید برای تست عملکرد صحیح این قابلیت (مثال 60 دقیقه)، یک ایمیل دریافت نمایید.

6. در آخر برای ذخیره تنظیمات بروی گزینه های Apply و OK کلیک نمایید.

ذخیره تنظیمات

 

مقاله های مرتبط :


آموزش تنظیمات راه اندازی انتقال تصویر P2P در نرم افزار اسمارت پی اس اس داهوا

تنظیم منوی ویزارد دستگاه های ضبط داهوا که با روشن شدن دستگاه به نمایش در می آید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *