راه حل تشخیص چهره برای افزایش امنیت نقاط حساس

 

هنگامی که صحبت از امنیت پیش می آید، تشخیص چهره (Face Recognition) نه فقط بر روی تردد افراد در محدوده تعریف شده کنترل را بهبود و امنیت را افزایش می بخشد بلکه زمانیکه با سیستم کنترل دسترسی ترکیب می شود تضمین می کند که این کنترل به ورود/خروج پرسنل مجاز محدود شود. هنگامی که فرد بطور ناخواسته یا شخص به صورت ناشناخته ظاهر می شود، این سیستم می تواند به کارکنان یک هشدار ارسال کند تا تیم حفاظتی در این لحظه کارآمدتر و هدفمندتر تامین امنیت را انجام دهد. شناسایی چهره همچنین می تواند به روش های قابل اعتماد و تشخیص سریع و شناسایی مراجعه کنندگان و مشتریان کلیدی کمک کند. این تکنولوژی تشخیص روند تجارت را هموارتر می کند، و می تواند برای مراجعه کنندگان یک تجربه بهتر فراهم آورد، که به نوبه خود به بهبود کلی کسب و کار می تواند منجر شود.

 

تشخیص و اقدامات

پایه تشخیص و پردازش داده های تصویری بر اساس الگوریتم های یادگیری عمیق (Deep Learning) داهوا است. این الگوریتم ها به صورت اتوماتیک پس از تشخیص چهره در تصویر، همان لحظه چهره ها را ثبت می کند، طبق تنظیمات کاربر مقایسه می کند که این شخص جزو نیروهای مجموعه است یا به عنوان فرد مراجعه کننده یا باید این افراد را به عنوان چهره های صرفاً جدید به دیتابیس چهره ها اضافه کند. این قابلیت پس از پردازش هر چهره واکنش مناسب را انجام می دهد مانند ایجاد یک آلارم زمانیکه چهره شخص ثبت شده با لیست سیاه (Black List) در پایگاه داده، تطابق دارد.

 

تکنولوژی های کلیدی

 

الگوریتم های پیشرفته جهت ارتقا نرخ تشخیص

با این تکنولوژی پیشرفته AI، متد تشخیص چهره داهوا (Dahua Face Recognition) برای اطمینان از دقت بالا از الگوریتم های یادگیری عمیق (Deep Learning) استفاده می کند. در همین حال داهوا یک تیم حرفه‌ای AI R&D به کار گرفته است که به بهینه سازی کارایی تشخیص در سناریوهای مختلف واقعی مواجه شدن در سراسر جهان، اختصاص داده شده است. داهوا رتبه اول تست LFW – Labeled Faces in the Wild را کسب کرده است، که این یک عهدنامه قوی برای تضمین حرفه ای و موفق بودن دستآوردهای این تکنولوژی است. تشخیص چهره داهوا (Dahua Face Recognition) دقت بسیار بالا با درصد خطای بسیار پایین شناسایی را به میزان 98 درصد و تشخیص به میزان 90 درصد ارائه می دهد.

 

API باز برای سیستم Integrators

متد تشخیص چهره داهوا (Dahua’s Face Recognition) بر پایه یک RESTful API جهت دسترسی و تلفیق شدن با Dahua DSS-Pro یا پلتفرم های ثالث (3rd party platform) ایجاد شده است. متدهای مختلف در حال حاظر در دسترس هستند، تیم پشتیبانی حرفه ای داهوا آماده برای کمک به شما در راه اندازی این ویژگی در پلتفرم های ثالث API integration هستند.

 

نمونه فضاهای کاربردی سیستم تشخیص چهره داهوا (Dahua Face Recognition)

استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در فرودگاه استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در مترو استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در مراکز خرید استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در خیابان ها استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در فروشگاه ها استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره در دانشگاه ها

 

طراحی سیستم قابل انعطاف

طراحی قابل انعطاف تشخیص چهره

 

نمونه نصب

دوربین های تشخیص چهره (Face Recognition Cameras) باید مرکز بالای در ورودی و رو به سوژه با یک زاویه مناسب به شرح زیر، نصب شود:


راهنمای آموزشی راه‌اندازی قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته داهوا


 

پارامتر مقدار توصیه شده مسافت توصیه شده
ارتفاع

2.25 متر

2 ~ 2.5 متر

افقی

6 متر

4 ~ 10 متر

زاویه دوربین

15°

30° ~ 0°

 

فضای ایده‌آل نصب دوربین مداربسته تشخیص چهره

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *