قویترین دوربین مداربسته برای کنترل تردد

 

مشخصات ظاهری و فنی

تاکنون شاید در اتوبان ها و بزرگراه ها دوربین مداربسته های کنترل ترافیک، که به صورت نیمکره ای شکل هستند دیده باشید.

دوربین مداربسته هایی که با توان چرخشی 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی می تواند.

با سرعت های قابل تنظیم گردش دورانی داشته باشد و همچنین می توانند نقاط دور تحت پوشش را از طریق بزرگنمایی اپتیکال با کیفیت بالا تصویربرداری کند.

در یکسری از مدل های دوربین اسپید دام برای در امان ماندن از ضربات احتمالی، لنز این دوربین مداربسته در یک کاور طلقی به حرکت در می آید و می تواند در دو محور عرضی و طولی با سرعت دلخواه شما، متناسب با نوع بزرگنمایی یا همان قدرت زوم که براساس واحد X شناخته می شود، زیر نظر داشته باشد.

از این نوع دوربین مداربسته در محیط هایی که یک یا چند دوربین مداربسته که توانایی چرخش لنز را ندارند و نمی توانند نقاط کور داخل محیط را تحت پوشش قرار دهند، از این اسپید دام ها استفاده می شود. یکی از بزرگترین مزیت هایی که اسپید دام دارای محافظ طلقی این است که به دلیل نصب در ارتفاع بیش از 3 متر و زاویه قرار گیری لنز دوربین در کاور طلقی، جهت لنز دوربین مداربسته اسپید دام مشخص نیست.

تمامی دوربین مداربسته های اسپید دام دارای بدنه فلزی و استاندارد IP67 ,IP68 را دارا هستند که این ویژگی ها بدنه دوربین را در مقابل باران و رطوبت محافظت می نماید.

دو مدل دوربین مداربسته اسپید دام با بدنه های متفاوت

دوربین مداربسته اسپید دام hdcvi داهوا

دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه داهوا

 

کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام

کاربرد اسپید دام در محیط های باز مانند اتوبان و خیابان ها، فضای ورودی سفارت ها و اداره ها، محیط های صنعتی وسیع، محوطه بیمارستان ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن و پارکینگ های بدون سقف و حتی مزارع کشاورزی، مرغداری و دام داری قابل تعریف است و در صورت عدم استفاده از دوربین اسپید دام باید برای پوشش این گونه فضاهای وسیع از تعداد زیادی دوربین مداربسته لنز ثابت استفاده کرد که هم از لحاظ هزینه و استفاده از دوربین های متعدد با نقاط کور منطقی نمی باشد.

شما براحتی با نصب نهایتاً 2 عدد دوربین مداربسته اسپید دام بجای 8 عدد دوربین مداربسته بولت (بالارفتن روند اجرای پروژه) برای پروژه خود می توانید بهترین تعریف تصویر برداری را از محیط باز داشته باشید.

 

ویژگی های کاربردی اختصاصی

اسپید دام ها دارای قابلیت خاصی هستند که در مابقی دوربین مداربسته ها این قابلیت وجود ندارد که به آن PTZ Function می گویند که شامل قابلیت هایی نظیر Preset, Pattern, Tour, Power up Action, Idle Motion است. شما می توانید یکسری نقاط از تصویر را به دوربین توسط Preset معرفی نمایید که برای سوئیچ بین این نقاط تعریف شده در دوربین اسپید دام توسط کاربر به صورت دستی قابل دسترسی می باشد و برای اجرای برنامه چرخشی در زمان های مشخص برحسب ثانیه بین چند Preset تعریف شده از قابلیت Tour استفاده می شود.

با استفاده از قابلیت Pattern می توانید محدوده وسیعی از تصویر در محور افقی یا عمودی و حتی مورب نیز تعریف نمایید که به صورت پیوسته لنز دوربین اسپید دام در محدوده تعریف شده با سرعتی که شما مشخص می کنید در حال حرکت باشد (به عنوان نمونه زیر نظر گرفتن خط تولید در یک کارخانه).

با فعال کردن قابلیت Power up Action در صورت قطعی برق دوربین می توان تعریف کرد که پس از روشن شدن مجدد دوربین اسپید دام کدام Preset, Pattern, Tour به اجرا در آید. و کاربردی ترین قابلیت دیگر دوربین PTZ گزینه Idle Motion است در صورت بیکار بودن اسپید دام در زمان مثلاً 2 دقیقه چه عملیاتی اجرا شود تا استفاده از این دوربین به بهترین شکل ممکن بهینه باشد.

تمامی قابلیت های ذکر شده در دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه این دوربین را از تمامی دوربین مداربسته ها متمایز می کند تا در صورت نیاز این دوربین بهترین انتخاب در پروژهای نصب و اجرای سیستم های نظارتی باشد. قابل ذکر است با استفاده از کیبورد دوربین مداربسته که در اختیار اپراتور اتاق مانیتورینگ است، می توانید از PTZ Function های تعریف شده استفاده نمایید.

انواع دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه داهوا

انواع دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه داهوا

 

در دوربین مداربسته بولت و دام فوکوس تصویر چون دوربین چرخش ندارد تقرباً نیازی به فوکوس مداوم ندارد و تصویر به طور دائم صاف و بدون تاری می باشد اما در دوربین مداربسته اسپید دام فوکوس تصویر باید بسیار سریع تر و هوشمندانه تر عمل کند و در صدم ثانیه تاری و محوی ایجاد شده که از جابجایی بین نقاط ایجاد می شود را سریعاً برطرف نماید که با استفاده از تکنولوژی فوکوس قدرتمند این ویژگی بسیار متمایز از مابقی دوربین مداربسته های بولت و دام عمل می نماید.

این اسپید دام ها هم مانند بقیه مدل های دوربین مداربسته در دو نوع HDCVI و تحت شبکه بسته به نیاز پروژه و هچنین مناسب فضای داخلی و بیرونی تولید شده است.

همانطور که در بالا اشاره شد دوربین مداربسته اسپید دام تا 360 درجه به صورت افقی و 180 درجه عمودی قابلیت گردش دورانی دارند. دوربین مداربسته اسپید دام با قدرت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر، 12 برابر، 20 برابر، 25 برابر، 30 برابر، 40 برابر و 48 برابر می تواند در فاصله های متفاوت با کیفیت ثابت تصویری توان بزرگنمایی اپتیکال را ارائه دهد.

دوربین مداربسته های اسپید دام هم دارای تکنولوژی WDR هستند که در مکان هایی که منبع نور از پشت تصویر سوژه مورد نظر می تابد، با بطرف کردن روشنایی بیش از حد خللی در تصویر برداری دوربین مداربسته اسپید دام ایجاد نشود.

یکی دیگر از قابلیت های بسیار کارآمد دوربین مداربسته اسپید دام دارا بودن ورودی پورت MicroSD است که این امکان را به کاربر می دهد با اضافه کردن کارت حافظه میکرو اس دی در صورت قطع ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه ضبط یا سرور تصاویر را ضبط کند تا وقفه ای در تصویربرداری ایجاد نشود و این قابلیت فقط در دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه وجود دارد.

همچنین جهت تعیین هشدار سیستم آلارم هشدار دهنده نیز در دوربین اسپید دام تعبیه شده است تا در صورت تعریف هشدار و تعیین محدودیت های لازم در تصویر با استفاده از پورت خروجی Alarm، در اختیار کاربر قرار گیرد.

قابلیت دنبال کردن سوژه (Auto Tracking) در اکثر مدل ها موجود می باشد که می تواند موجود زنده یا وسیله نقیله را در تصویر دنبال کند.

در سری جدید و پیشرفته این نوع دوربین های اسپید دام از قابلیت های هوشمند تصویری استفاده شده است که به صورت کاملاً حرفه ای تر با استفاده از این قابلیت ها بر نقاط تحت پوش کنترل بهتر و موثرتری خواهیم داشت.

نمونه پورت های ورودی دوربین مداربسته اسپید دام HDCVI داهوا

نمونه پورت های ورودی دوربین مداربسته اسپید دام HDCVI داهوا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *