طراحی خاص برای فضای داخلی و عایق مناسب برای فضای بیرونی

 

دوربین مداربسته فضای بیرونی (outdoor)

تعریف Outdoor به دوربین مداربسته هایی اطلاق می شود که با طراحی خاص و عایق مناسب برای فضای باز آماده شده است (مطابق شکل زیر). این طراحی بدنه که به نام دوربین مداربسته بالت (Bullet) نام گرفته است شامل یکسری از استاندارد های حفاظتی دوربین مداربسته است به طور مثال می توان به استاندارد بین المللی IP اشاره کرد که تمامی دوربین مداربسته ها بالت از IP66 (مقاوم در برابر گردوخاک و باران) , IP67 ( مقاوم در برابر گردوخاک و تحمل فشار آب تا عمق یک متر) پشتیبانی می کنند. دوربین مداربسته های Outdoor دارای پایه نصب هستند، در یکسری از محصولات این پایه سر خود یا به صورت جداگانه است که باید نسبت به موقعیت نصب، پایه مناسب تهیه شود. دوربین مداربسته های بالت بر اساس شکل ظاهری مناسب نصب در فضاهای داخلی نیستند و علت این عدم تناسب به خاطر عدم زیبایی بصری نصب در محیط داخلی می شود.

انواع مختلف دوربین مداربسته های بالت یا بولت (Bullet) برند داهوا

دوربین های مداربسته بولت

 

دوربین مداربسته فضای داخلی (indoor)

Indoor به دوربین مداربسته هایی اطلاق می شود که مناسب فضای داخلی ساختمان، پارکینگ، فروشگاه، پاساژها، مراکز خدماتی طراحی شده‌اند. این نوع بدنه به نام دوربین مداربسته دام (Dome) مشخص شده است (مطابق شکل زیر). این نوع بدنه همانند دوربین مداربسته Outdoor دارای ویژگی های حفاظتی خاص خود می باشد که مشترکاً از استاندارد بین المللی IP66 , IP67 بهره می برد و اختصاصاً دوربین مداربسته دام از استاندارد مقاومتی IK پشتیبانی می کند. آخرین نسخه این استاندارد IK10 می باشد که شامل عدم نفوذ شی خارجی و حتی بسیار مقاوم در برابر ضربه می باشد. بدنه دام پایه ندارد و قسمت مسطح پشت بدنه گنبدی شکل، بروی سقف و یا دیوار نصب می شود. برای یکسری از جانمایی های خاص یکسری پایه در بازار وجود دارد که این قابلیت را برای دوربین مداربسته دام ایجاد می کند تا بتوانند در محیط بیرونی به راحتی نصب شود.

 

ویژگی های مشترک

اغلب مشخصه های تمامی دوربین های مداربسته Indoor و Outdoor مشابه هم هستند، چه از نظر کیفیت تصویر، لنز، ورودی و خروجی های دوربین و حتی نوع بدنه، که بدنه ای از جنس فلز یا پلاستیک یا ترکیبی از این دو دارند. یک نوع بدنه خاص از استیل ضد زنگ وجود دارد که برای محیط های نظامی و معدنی کاربرد دارد که به آن نوع بدنه ضد انفجار می گویند.

تنوع دوربین مداربسته های دام (Dome) برند داهوا

نمونه ای از دوربین مداربسته های دام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *