دوربین های مداربسته CVI فراتر از CVBs

 

شرح

در حال حاظر قبل از معرفی تکنولوژی HDCVI توسط کمپانی داهوا، دوربین مداربسته فقط با دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه ارائه شده است که دوربین مدار بسته آنالوگ یک کیفیت معمولی و در بعضی موارد کیفیت نامطلوب را نسبت به هزینه های بسیار پایین آن جهت خرید دستگاه و تجهیزات جانبی آن ارائه می کرد که نیاز شما را فقط جهت یک دید کلی از محیط تحت نظارت توسط دوربین مداربسته آنالوگ برطرف می کرد.

در مقابل وضوح تصویر پایین دوربین مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه وضوح تصویر با کیفیت مگاپیکسل به همراه توانایی های بسیار ایده آل نسبت به دوربین های آنالوگ ارائه می دهند.

 

برتری در مسافت کابل کشی

یکی از معایب بسیار مهم تکنولوژی دوربین های تحت شبکه کابل مورد استفاده در این نوع سیستم ها است که همان کابل شبکه CAT5 or Cat6 است که توانایی ارسال تصویر تا 80 متر را دارا می باشد.

این مسافت کوتاه جهت انتقال تصویر، مناسب محیط های کوچک می باشد ولی برای محیط های بزرگ و فضای باز باید با صرف هزینه های بیشتر و تهیه تجهیزات تقویت کننده این بُعد مسافت را برطرف کرد که برای کاربر مقرون به صرفه نمی باشد و در صورت پرداخت هزینه های بالای دوربین مدار بسته تحت شبکه در صورت بروز هرگونه ایراد و نویز و یا قطعی تصویر، عیب یابی مشکل و بسیار وقت گیر است.

 

ویژگی های تکنولوژی HDCVI

شرکت داهوا با معرفی تکنولوژی HDCVI، نیاز کاربران به دوربین مداربسته با رزولوشن تصویری بالا همانند دوربین های تحت شبکه بر بستر کابل کواکسیال همانند دوربین های آنالوگ را برطرف کرد. دو ویژگی بسیار مهم دوربین مداربسته HDCVI کیفیت HD, FullHD و ارتقاء مسافت کابل کشی تا 500 متر و بعضاً با ارتقاء کیفیت کابل تا مسافت 650 متر را ارائه می کنند.

دوربین مداربسته HDCVI همانند دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت هایی نظیر DWDR, WDR, DNR, HLC, BLC, AGC, ICR هستند که در ارائه تصویر با کیفیت بالا و مطلوب کمک بسیار زیادی می کنند.


فناوری و تکنولوژی های جدید نسخه 6.0 HDCVI داهوا در سال 2020 که باعث تحولی در این سری از دوربین های مداربسته شده است.


در نظر داشته باشید که دید در شب این دوربین های HDCVI همانند دوربین مدار بسته تحت شبکه به صورت هوشمند Smart IR می باشد.

دستگاه های 4 و 8 و 16 کانال HDCVI به صورت Hybrid توانایی ضبط همزمان آنالوگ و HDCVI یا IP و HDCVI را دارا می باشد.

با توجه به نیاز بازار، کیفیت بسیار خوب و هزینه های مقرون به صرفه این تکنولوژی جایگزین بسیار مناسبی برای دوربین مداربسته های آنالوگ می باشد. حال با توجه به موارد ذکر شده می توان جهت راه اندازی سیستم نظارتی مطلوب از لحاظ کیفیت بصری و هم از لحاظ هزینه های جانبی و حتی خود دستگاه های ضبط، تصمیمات بسیار ایده آلی اتخاذ کرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *