راهنمای آموزشی

 

شرح

عموماً چشمی های دزدگیر و سنسورهای حساس به حرکت، دارای خروجی آلارم هستند که دستگاه های XVR از این نوع هشدارها پشتیبانی می کنند و در رابط کاربری جدید نسخه 4.0 این تشخیص ها نیز قابل ضبط هستند.

شما می توانید با استفاده از ورودی آلارم تعبیه شده در پشت پنل دستگاه (کیت سبز رنگ) هر نوع سنسور یا چشمی که دارای خروجی می باشد را به دستگاه متصل نمایید.

در این مقاله آموزشی تنظیمات ضبط براساس تشخیص سیستم هشدار در دستگاه ضبط XVR داهوا به همراه عکس گردآوری شده است. توجه داشته باشید برای اطلاع از پشتیبانی دستگاه ضبط XVR از این قابلیت به مشخصات فنی مدل دستگاه مراجعه نمایید چون تمامی دستگاه ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.


 

دستور العمل مرحله به مرحله

از منوی اصلی، پس از وارد شدن در بخش Alarm، بروی Alarm input کلیک کنید. در این مثال از دستگاه XVR سری 72 استفاده شده است. پس از کلیک کردن صفحه زیر نمایان می شود:

منوی آلارم

در قسمت Alarm In شماره کانال آلارمی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب نمایید. این شماره معادل شماره های ثبت شده بروی پنل آلارم در پشت دستگاه ضبط می باشد.

  1. با فعال کردن این گزینه آلارم کانال انتخاب شده آماده به کار می شود.
  2. در این قسمت می توانید نام کانال آلارم را تعیین نمایید. به صورت پیش فرض Alarm In1 ثبت شده است.
  3. Period مربوط به برنامه زمانبندی فعال سازی آلارم در زمان های مشخص می باشد.
  4. در این قسمت می توانید خروجی کانال آلارم در دستگاه ضبط را فعال کنید.
  5. با این گزینه می توانید در صورت فعال شدن آلارم، فرمان ضبط را به دوربین مربوطه ارسال نمایید.
  6. شما می توانید دستورات مرتبط با دوربین مداربسته PTZ در صورت فعال شدن آلارم، نظیر Preset, Tour, Pattern به اجرا درآورید.

 

زمانبندی Alarm Recording

1. از منوی اصلی و از این مسیر Management > Storage > Schedule وارد بخش زمانبندی ضبط می شوید.

تنظیم زمانبندی

2. کانال مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انتخاب کانال دوربین

3. برای تنظیم هشدار کانال انتخاب شده دکمه Setting در کنار خط زمانی را انتخاب نمایید. گزینه Alarm را فعال و سپس گزینه All را برای تمامی روزهای هفته فعال نمایید و در آخر بروی Save کلیک کنید.

فعال کردن آلارم و تنظیم زمان

4. در این صفحه همانطور که مشاهده می کنید خط قرمز رنگ مربوط به ضبط براساس تشخیص هشدار برای 7 روز هفته و 24 ساعته در Timeline نمایان است. برای ذخیره نهایی بروی Save کلیک کنید.

ذخیره تنظیمات ضبط هشدار

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *